22 Temmuz 2014 Salı

HASTANE PROSEDÜRLERİ VE KONSİLTASYONLARI TAMAMLAMAK

Karar vermek zor derdim. Karar vermek bir şey değilmiş, asıl iş kararı uygulamaya dönüştürülene kadar olan o süreci tamamlamakmış ... Obezite cerrahisi için karar verişimden, operasyon sürecine kadar olan kadar yaşadıklarım özetle aşağıdaki gibi oldu.

1-RANDEVU ALMA SÜRECİ: Benim seçtiğim hastaneden randevu alma (Hacettepe Ünv Hastanesi) biraz zorlu oldu. Bu süreçte hastanenin telefonlarını düşürüp ilgili birimin (genel cerrahi) sekreterine ulaşmak için farklı günlerde en az 40 defa arama yapmışımdır. Bir gün tüm işi bırakıp, inatla saatlerce aradım. Tam usanacaktım ki telefonu sonunda açtılar. Böylece randevumu almaya başardım. Vaktiniz varsa Genel Cerrahi sekreterliğine gidip ordan randevu almak, telefon düşürmekten daha kolay olabilir.
2-MUAYENE VE İLK GÖRÜŞME: Cuma günü öğlenden sonra 13:30 gibi Hastane'ye gittim, özel öğretim görevlisi muayene ücreti 150-TL'yi vezneye ödedikten ve bir süre bekledikten sonra hocayla görüştüm. Boy ve kilomu ölçüp vucut kitle endeksimi hesapladılar. Bu ameliyatı olabilmek için vucut kitle endeksi 40'ın üzerinde olması gerekiyormuş. Benimkisi 42 çıktı dolasıyla ameliyat için uygun bulundum. Ama ameliyat olmak için dört bölümden konsültasyon yapıldı. O bölümden ilgili tetikler yapılıp, onaylar alındıktan sonra 15 günde bir Salı günü toplanan obezite konseyinde dosyayı inceleyip karar veriyorlarmış. Bülent Hoca ilgili istekleri yapıp dosyamı tamamlamak üzere beni gönderdi.
4- KONSÜLTASYON MUAYENELERİNİ OLMAK:Bu süreçte  Kardiyoloji, Endokrinoloji, Göğüs hastalıkları, Psikiyatri bölümleri ile ayrı ayrı randevu alıp görüşmek gerekiyor. Hacettepe Ünv Hastanesinde konsültasyonları tamamlamak yaklaşık 1 ayımı aldı. Randevu ve sonuç almak açısından en kolayı Göğüs Hastalıkları birimi, en zor ve oyalayıcı olanı ise Endokrin Bölümü idi. Mümkünse ilk randevunuzu Endokrinden almanızı öneririm, çünkü en çok vakit orda harcanıyor. Psikyatri bölümü ise yaklaşık 1000 soruluk test çözdürüyor. Yarısını evde, yarısını da hastanede çözmemi istediler, görüşme, test çözümü ve sonuç göstermek için 3 gün de psikyatri için hastaneye gelmem gerekti. Bu günler haftanın değişik günleri olduğu için Psikyatri biriminden sonuç almak da yaklaşık 1 haftamı aldı.  Kardioloji bölümünde 1 gün muayene ve kan tahlileri, 2. günde de kalp utrasyonu ve sonuç göstermek süreçlerinden oluşan 2 gün harcadım. Randevu almak, tahliller, sonuç alma, sonuç gösterme derken hastane koridorlarında bayağa zaman geçiyor, vakti olmayan, şehir dışından gelenler, çalışan insanlar için son derece sıkıntılı bir süreç olduğunu baştan söyleyeyim. Her hastanenin prosedürleri elbet farklıdır ama Hacettepe için süreç böyle işliyor. Öyleki dosyayı tamamlayamayıp vaz geçen çok sayıda hasta oluyormuş bu süreçte. Tüm birimlerden sonuç aldıktan sonra, dosyayı endokrin bölümüne bırakılıyor. 15 günde bir toplanan obezite konseyi hastanın durumunu inceliyor ve ona göre ameliyat kararı veriyor.  Tabi 15 gün beklemek de pek kolay olmuyor ama başladık bir kere deyip sabırla bekleniyor. Ben konsültasyonları tamamlama sürecinde hastanede çok kişi ile tanıştım benim gibi obezite cerrahisini için gelen. Algıda seçicikten olsa gerek sanki hastane koridorları hep tüp mide ve mide baypass olamak isteyen hastalarla dolu..Anlacağınız bu işe baş koymuş pek çok kader ortağı bulmak mümkün hastanede.. 15 günün sonunda endokrinoloji bölümüne gidip dosyamı aldım. Öğrendik ki dosyama konsey tarafından uygunluk  kararı çıkmış:) (görüştüğüm tüm bölümler operasyon için uygunluk vermişti.)
5- AMELİYAT GÜNÜ ALMAK: Konsey tarafından uygunluk verilen dosyamla birlikte Bülent Tırnaksız hocamın karşına çıktım. Mümkün olan en kısa tarihte operasyon olmak istediği söyledim ve bana 15 gün sonrası için randevu verdi. Oparasyondan 1 gün önce hastaneye yatış için gelmemi istedi.
6- HASTANEYE KABUL VE ANESTEZİ ONAYI: Yatış işlemleri için kan tahlili yaptırdık ve onun sonuçları ile birlikte anestezi doktoru dosyamızı inceledi. Boğaz enfesiyonu var mı diye kontrol etti ve ameliyat için onay verdi. Ameliyat öncesi vezneye 2260 tl kadar ücret yatırdık. Böylece yatış işlemlerimiz tamamlanmış oldu. Ameliyata kadar 150 tl muayene ücreti+2260 tl ameliyat ücreti toplam 2410 tl ücret ödemem oldu.
Ameliyat ve sonrası bir sonraki yazımda..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder